Strona 1 z 1

Dynamiczna roslinnosc

: 16 lip 2015, 22:13
autor: Mohikk
Witam , zastanawialem sie nad nasza gra jakby mogla wygladac gdyby zwierzeta ktore przechodzac po krzaczorach wprawialy je w ruch . Napewno dodalo by to realizmu , a i rozgrywka milsza by byla , takie mam wrazenie . Takie rozwiazania sa wprowadzane juz w innych grach , niewiem czy moge podac nazwe , jak cos to prosze nazwe usunac " The Forest . wyglada to swietnie
ps przepraszam za brak polskich znakow

Re: Dynamiczna roslinnosc

: 17 lip 2015, 16:43
autor: madrian
W The Forest roślinność się nie rusza w momencie przechodzenia. Tylko w momencie interakcji i jest to zapisana animacja.
Wykrywanie kolizji roślin ze zwierzętami wymagałoby bardzo dużej ilości zasobów i poważnie odbiłoby się na płynności gry.
Poza tym, zwykle obserwuje się zwierzynę z odległości kilkudziesięciu metrów. Nie wiele byś zobaczył, za to bardzo mocno obciążył sprzęt.

Re: Dynamiczna roslinnosc

: 19 lip 2015, 01:48
autor: Mohikk
Nie do konca sie zgodze , bo mysle ze sadzisz ze strzelam z broni na glosno no niestety nie . Podoba mi sie polowanie z łuku wiec odleglosci sa krotsze , Co do obciazenia to pewnie musieli by to dopracowac z optymalizacja aby to plynnie chodzilo . mysle ze na " Nie" beda osoby ktore wlasnie zmniejszaja grafike by ulatwic sobie gre lub tez Ci co maja slabsze przety , W opcjach powinna byc opcja wlaczenia lub wylaczenia i wszyscy byli by zadowoleni

Re: Dynamiczna roslinnosc

: 19 lip 2015, 12:06
autor: madrian
Nie bardzo się chyba orientujesz o co prosisz. To już są obliczenia fizyczne. Bardzo skomplikowane i do tego liczne nie tylko w całym świecie gry, ale w najbliższym otoczeniu. Obliczenia takie trzeba liczyć praktycznie przez cały czas. Nieustannie sprawdzać zachodzenie interakcji i stopnia oddziaływania. Wszystkie rośliny musiałbyś zmienić w obiekty 3D i ustawić dla nich wykrywanie kolizji, stopień odkształcenia, inne dźwięki w zależności od skali oddziaływania.
Już dla około setki wątków, takie obliczenia zżerają prawie całą moc obliczeniową. Są tytuły oparte o takie rozwiązania i niestety widać na nich jak ilość obliczeń wpływa na komputer.
W takim środowisku jak lasy w The Hunter, komputery by po prostu padły. Masz co prawda ograniczoną współpracę z roślinnością - gdy się skradasz, trawa przy tobie się "kładzie". Ale to jest zrobione trochę inaczej i dużo prościej.
Natomiast oddziaływanie zwierzyny czy postaci na krzaki, to inna bajka.

Można co prawda zrobić to prosto, na zasadzie "jeleń dotkną krzaka, odtwórz animację - rusz krzakiem", ale będzie to nienaturalne, mylące i denerwujące.
Będziesz się skarżył, że jeleń stanął tuż przy krzaku i go nie dotknął, a ten się zaczął ruszać. Świnka przebiegnie lasem a pół lasu zacznie się kiwać.

Na pewno taka opcja byłaby fajna, ale nie jest to do zrealizowania w sposób łatwy, przy dzisiejszym parku maszynowym przeciętnego użytkownika PC.
Pamiętaj, że gra musi chodzić nie tylko na twoim sprzęcie, ale na tysiącach innych konfiguracji.