Re: Pies mysliwski

31
Jeżeli chodzi o predyspozycje "bojowe", to pawiany dysponują lepszym "wyposażeniem" niż typowy pies.
Mają bardzo długie i silne kły i są bardzo zwinne.

Po prostu, w każdym rejonie miejscowi myśliwi wykorzystują to, co mają pod ręką.
W Afryce pawian jest dostępny, ma predyspozycje do bycia drapieżnikiem i daje się tresować.
Czemu zatem nie wykorzystać?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Re: Pies mysliwski

35
Jeżeli masz odpowiednią broń, strzelasz z dobrej pozycji i odległości, wiesz gdzie strzelać - to albo kładziesz na miejscu, albo pada bardzo szybko.
Chyba że:
- Strzelasz z bardzo dużych odległości.
- Nie przejmujesz się balistyką.
- Strzelasz "w sylwetkę", bez dokładnego celowania.
- Strzelasz jak tylko zobaczysz zwierza.
- Nie próbujesz go podejść.
To tak - zdarza się zepsuć strzał i szukać. Aczkolwiek każdy średnio rozgarnięty myśliwy, powinien umieć skutecznie szukać postrzałka.
I tu pies jest IMHO zbędny. To nie prawdziwy las. Obszary są małe, algorytmy uciekającej zwierzyny znane. Nigdy nie ucieka dalej jak 100-200 metrów maks. Chyba, że myśliwy - niemota ją sam płoszy co chwilę. ;)

A jak nie umie się strzelać, to warto zainwestować w broń cięciwową. Nawet jak lisa w kitę trafisz strzałą - to padnie. Prędzej czy później, ale padnie.
Tak samo każde inne zwierzę. Strzały i bełty powodują stały ubytek krwi i "Hit pointsów". W końcu zwierzak traci je do zera.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Re: Pies mysliwski

36
Tymbardziej że podchodząc łosia, idąc na kucaka bez problemu możemy podejść na 25-20 metrów.. Czasem bliżej, ale poco skoro już bez problemu możemy trafić w serce ? :P Choć mi się zdarzało czasem łosia z kilkunastu metrów niecelnie strzelić, a potem długie szukanie :P Ja się zastanawiam tylko czy taki łoś w grze padnie po jakimś czasie sam, czy nie ma bata, trzeba go znaleźć ponownie i strzelić ostateczny cios?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Re: Pies mysliwski

37
kotlet800 pisze:Ja się zastanawiam tylko czy taki łoś w grze padnie po jakimś czasie sam, czy nie ma bata, trzeba go znaleźć ponownie i strzelić ostateczny cios?
Zdarzyło mi się na początku polowania zranić jakiegoś zwierza, a później po ponad godzinie (w czasie rzeczywistym) spotkałem go przypadkowo spokojnie chodzącego. Zatem chyba nie musi paść.
Słowiańskie bogi będą trwać wiecznie. Rodzimej wiary nie wyrwiecie z naszych serc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Re: Pies mysliwski

38
Wszystko zależy od trafienia. Czasem, jest to tylko "draśnięcie" w ciało, które szybko przestaje krwawić i zbytnio nie przeszkadza zwierzowi.
A czasem trafiasz w "ciało", krwi mnóstwo a zwierz leży niezbyt daleko. Dokładny model uszkodzeń nie jest niestety dobrze znany.
Wczoraj np. trafiłem renifera ze snakebite'a. Strzał lekko mierzony, IMHO nieco zepsuty, a ren padł w ogniu, po trafieniu w płuca.
Tak więc, niespodzianki w grze są.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Re: Pies mysliwski

40
Pies byłby super pomysłem, a nawet te kilka typów psów myśliwskich, fajnie był dobór takiego psa zrobiony w Bird Hunter 2003( akurat to byla najnowsza wersja jaką znalazłem) można było takiego psa stworzyć i ustawić jego najważniejsze cechy dla danego typu polowania na dany typ ptactwa, czyli na kaczki pies mało aktywny czekający na komendę do szukania, natomiast na bażanta, kuropatwę pies bardziej aktywny wystawiający, a nie płoszący :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Re: Pies mysliwski

41
Owszem, w BH2003 pies był bardzo fajnie zrobiony. jeżeli TH ma być symulatorem polowania, to moim zdaniem pies na ptactwo powinien być obowiązkowo. Poza tym coś w stylu łajki do stanowienia dzika, łosia itp. Raczej nie chciałbym posokowca, bo nie oszukujmy się- postrzałki znajduje się tutaj naprawdę łatwo i rzadko kiedy nie udaje się ich podnieść.
Słowiańskie bogi będą trwać wiecznie. Rodzimej wiary nie wyrwiecie z naszych serc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Re: Pies mysliwski

42
Z tymi postrzałkami to niby fakt, ale po ost aktualizacji zauważyłem pewien bug przy polowaniu na dziki i nie wiem czy to tylko u mnie tak, mam dzika na 30 m, pewien strzał, oddaje takowy na komorę i zaczynam szukać tropu okazuje się, że krwi cała masa (a strzał jest oznaczony na ciało) ale zwierze ucieka po całej mapie, a i tak nie mogę go znaleźć i dostrzelić, ost szukałem tak dzika ze 2h czasu realnego i nic w pewnym momencie trop sie urwał przy granicy rezerwatu bez odbicia, dzik przepadł, więc i posokowiec by się przydał :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Re: Pies mysliwski

44
Wczoraj ktoś na oficjalnym profilu TH na facebooku napisał pod postem, żeby dodali psa, oto odpowiedź, która padła z oficjalnego profilu:
"We also want dogs. Answer from our game designer Björn: "Dogs is something that I really would like to do at some point but it is a huge project. The AI and animations have to be really good as the dog would spend a lot of time close to the player and even minor problems would be painfully visible.""

tłum.
"My także byśmy chcieli psy. Odpowiedź od naszego game designera Bjorna: "Psy to coś, co chciałbym zrobić, ale to duże przedsięwzięcie. AI i animacje muszą być naprawdę dobrej jakości, ponieważ pies spędzałby dużo czasu blisko gracza i nawet niewielkie niedociągnięcia byłyby rażące."
Słowiańskie bogi będą trwać wiecznie. Rodzimej wiary nie wyrwiecie z naszych serc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Re: Pies mysliwski

45
@Adler taak, to prawda, stworzenie takiego psa to byłoby trudne zadanie. Kierując się logiką (bo o tworzeniu gier wiem niewiele) stworzenie takiego psiaka byłoby znacznie trudniejsze niż dodanie np. nowego gatunku zwierzęcia. Zapewne trzeba by było opracować jakiś system woni, bo przecież tym się psy sugerują (prawda?) przy szukaniu, co za tym idzie, zwierzyna musiałaby zostawiać dodatkowe, niewidoczne ślady, czyli ten "zapach", co jeszcze bardziej utrudnia stworzenie projektu.

PS. w ogóle wybaczcie archeologię, ale nie zwracałem uwagi na daty :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomysły i sugestie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron