[PORADNIK] Od zera do Zwierzkillera

1
HEJka. 
Będę maił przyjemność przedstawić Wam poradnik, który będę opracowywał specjalnie dla zaczynających przygodę z The Hunter, a z czasem również dla graczy średnio zaawansowanych. 

Znajdziecie tu porady na temat tropów, dźwięków zwierzyny, używania wabików, ubrań, broni itp,  Zapraszam do śledzenia, oraz udzielania mi pomocy przy jego powstawaniu. 



"Nadzieja jest matką głupich i swoich dzieci nie lubi..."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Re: Od zera do Zwierzkillera

2
HEJka,

[left]                                                                                                                                               Na początek, czym jest The Hunter ? [/left]

                                                                        
Obrazek
The Hunter to symulator polowań, jest to gra która przenosi nas do wirtualnego lasu gdzie będziemy polować na zwierzynę. Niestety nie jest to gra dla ludzi niecierpliwych, tym którym cierpliwości brakuję  zalecam by postarali się znaleźć w sobie jej pokłady, gdyż inaczej zamiast relaksu  po odejściu od komputera będą tylko zdenerwowani.
Bieganie po lesie, baaa... nawet chodzenie w naturalnej dla człowieka wyprostowanej postawię wytwarza  hałas. .
Możemy tak robić ,ale zamiast upolować zwierzę będziemy podążać jego śladami  gdyż co chwilę będzie się płoszyć - ale o tym później...


                                                                                                                                                                     Licencje
Niestety dla początkujących The Hunter ma jeszcze jedno co może przyprawić o zawrót głowy... No chodzimy po lesie, wyciągamy sztucer celujemy i nie możemy oddać strzału... Niestety istnieje ogromne prawdopodobieństwo że na początku tak właśnie będzie. Są na to dwie rady:

Pierwsza -  celować do gatunków na które licencja nie jest potrzebna czyli: jelenie wirginijskie, bażanty, niedźwiedzie polarne, króliki i zające ,oraz 2 dodatkowe gatunki zmieniające się co każdy czwartek. .
Druga droga, czyli kupno licencji. Na początek pominę kwestię kupowania ich z oficjalnej strony The Hunter ( nie popełniajcie tego błędu, ja niestety go popełniłem...) o wiele taniej wychodzi nam zakup Boxa w sklepie http://polhunt.info (Dostaniemy licencje na wszystkie gatunki oraz fajne gadżety). 
Kupno członkostwa wbrew pozorom nie wychodzi tak drogo -  sprawdźcie sami, podzielcie kwotę przez ilość dni  kwota będzie śmieszna. Do tego kupując Boxa nie musicie wydawać pieniędzy na bronie, ponieważ dostajecie je ''gratis".

Na dziś muszę kończyć, czas goni nas a rano trzeba wstawać do pracy, na dniach powinienem dodać kolejny post. 

Darz Bór.


Autor: Tusjan
Korekta: Cobra
Ostatnio zmieniony 13 lip 2016, 20:24 przez Tusjan, łącznie zmieniany 2 razy.



"Nadzieja jest matką głupich i swoich dzieci nie lubi..."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Re: Od zera do Zwierzkillera

3
HEJka,
Wczoraj zacząłem pisać wstęp, dziś go dokończę...

[center]Tryb multiplayer[/center]

[center]
Obrazek
[/center]

Warto zaznaczyć ,że na polowanie nie musimy wybierać się samotnie istnieje opcja grania ze znajomymi ,lub zawierania nowych kontaktów -  grając z innymi Wasze umiejętności będą o wiele szybciej rosły, a i czas będzie mijał zdecydowanie szybciej. 

Podam Wam kilka linków do stronek, dzięki którym będziecie mogli zawierać nowe znajomości:

https://www.facebook.com/TheHunterPolska 
fanpage, który warto śledzić pojawiają się tu informacje o konkursach, wydarzeniach oraz aktualnościach ze świata gry.

https://www.facebook.com/groups/thehunterpolska 
grupa dzięki której możemy poszukiwać osoby do wspólnej gry... i nie tylko do tego :)

ts.thehunter.pl - adres do komunikatora głosowego TeamSpeak. 
Wchodzą tu gracze obecnie grający w grę,dzielą się doświadczeniem oraz wymieniają informację na temat swoich osiągnięć, często możemy słyszeć historie zarówno z realnych jak i wirtualnych polowań, uwierzcie jest co opowiadać :)  ( https://www.teamspeak.com/downloads Jakby ktoś nie miał to jest link do pobrania programu ) 

Na tym forum działa jeszcze koło łowieckie "Jeleń" jeśli chcemy możemy się zapisać i poczuć się jak prawdziwy myśliwy z krwi i kości.  

Ok, kwestia społeczności załatwiona... Wczoraj pisałem że gra przenosi nas do świata wirtualnych polować, rozwinę to trochę.

[center]Rezerwaty [/center]
[center]
Obrazek
[/center]
Na polowanie możemy udać się na jeden z 10 rezerwatów, na których będziemy mogli polować na 33 gatunkki zwierząt. Rezerwaty różnią się zwierzyną którą możemy spotkać w niektórych możemy polować tylko na 4 gatunki ,a w innych aż na 7.
Kolejna różnica to również ukształtowanie terenu, pora roku, klimat,. Znajdziemy rezerwaty na których  ,aż roi się od ambon -  na innych ich brakuje. 
Jeśli chodzi o klimat, to na niektóre mapy trzeba zmienić ubranie - inaczej nici z polowania, a nawet obawiam się że ciepła herbata z prądem niewiele pomoże ;) - o ekwipunki i ubraniach w przyszłości, nie tym razem...
W grze możemy polować w godzinach między 5-18, stosunek czasu to 2:1 czyli 2 minuty w grze odpowiadają 1 minucie w rzeczywistości, wiec radzę uważnie pilnować czasu potrafi mijać zaskakująco szybko. 

Na dziś wystarczy, idę trochę pograć.

Darz Bór.


Autor: Tusjan
Korekta: Cobra
Ostatnio zmieniony 01 sie 2016, 21:54 przez Tusjan, łącznie zmieniany 2 razy.



"Nadzieja jest matką głupich i swoich dzieci nie lubi..."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Re: Od zera do Zwierzkillera

4
HEJka,
już mniej więcej wiemy w co gramy, jak wygląda gra,  i że możemy grać razem ze znajomymi. Teraz powiem kilka słów o rozgrywce.

[center]Rozgrywka[/center]

Gdy wybierzemy już rezerwat i leśniczówkę stajemy przed ważnym wyborem  do czego chcemy strzelać i czy chcemy robić to na cicho bądź głośno (dla tych którzy nie wiedzą, gdy najedziemy na ikonkę leśniczówki pokażą się gatunki zwierząt które występują w jej okolicy).
Wracając do tematu, gracze grający bez licencji nie mają większego dylematu, ponieważ zapewne będą strzelać ze sztucera .243. Zwierzęta do których będą mogli oddać strzał nie będą wymagały innych broni ( czasem jako dodatkowe gatunki dla gości pojawią się jakieś "większe" zwierzęta, ale trzeba pamiętać ,że strzelając do nich z tej broni zostaniemy zdyskwalifikowani.

Powiem jeszcze, osobom które rozważają zakup broni (przed zakupieniem członkostwa) stanowczo odradzam ten pomysł, gdyż w takim przypadku amunicja nie będzie się automatyczne uzupełniać po zakończeniu polowania i będziemy mieli broń bez amunicji -  by  móc strzelać wydamy krocie na pociski.). 
Dla graczy posiadających członkostwo oraz kolekcję broni, wybór sprzętu który weźmiemy ze sobą na polowanie nie zawszę należy do najprostszych.


[center]Bronie palne[/center]
Możemy rozróżnić: broń długą, krótką, śrutową oraz czarnoprochową. Zaraz powiem o podstawowych różnicach w broniach oraz ich rodzajach.

Broń długa 
Obrazek
Okażę się nieoceniona podczas polowań na większą odległość,gwarantuję nam o wiele wyższa celność niż broń krótka czy śrutowa.

Broń krótka

Obrazek

 
Jest bardzo sytuacyjna, celne strzały mozemy oddawać jedynie na niewielką odległość.

Broń śrutowa
Obrazek
Służy ogólnie do polowania na ptactwo oraz drobną zwierzynę, lecz istnieje możliwość strzelania do większych mieszkańców lasu używając do tego odpowiedniej amunicji.
Musimy pamiętać że zdolność penetracji oraz celność znacząco się zmniejsza wraz ze wzrostem odległości.

[left]Broń czarnoprochowa[/left]
Obrazek
 
Jest to w tej grze również broń długa, lecz zdolności penetracji wraz ze wzrostem odległości znacząco spadają, a do tego po wystrzale wydobywa się ogromna chmura dymu która w mgnieniu oka zasłania nam widok na miejsce w które oddaliśmy strzał. 
Do tego samo przeładowanie tego rodzaju broni trwa bardzo długo, co wymaga od nas oddania jednego precyzyjnego strzału który powali zwierzynę za pierwszym strzałem, gdyż poprawienie strzału będzie niemożliwe. Wiec polecam ten rodzaj broni graczom bardziej zaawansowanym.

[center]Kaliber broni[/center]
Bronie różnią się  kalibrem, czyli tym jakie potencjalne spustoszenia w ciele zwierzyny jest w stanie wykonać pocisk. Wiekszy kaliber to wieksza średnica pocisku, wiec któtko mówiąć, łatwiej bedzie mu uszkodzić kilka organów, dodatkowo zazwyczaj wraz ze wzrostem kalubru broni, zwrasta także jej moc, gdyż musimy uzyć wiecej ładuknu miotającego by nadać odpowiedni pęd kuli, to z kolei zwiększa mozliwośći penetrajci (pomijająć kwestje różnych rodzajów amunijci). Wiec im kaliber większy tym lepiej? Otóż nie zawszę, większy kaliber zazwyczaj oznacza brak możliwości oddania strzału do "małej" zwierzyny. Co prawda strzelić możemy ,ale zostaniemy zdyskwalifikowani - czyli nie dostaniemy punktów za upolowanie tej zwierzyny. Ponadto większa masa pocisku przyczynia się do większego opadu, oraz mniejszej prędkości. Nie jest tak zawszę ,ale zazwyczaj tak bywa. 
Co to oznacza w praktyce? W praktyce będziemy musieli celować wyżej niż w krzyż na celowniku, by pocisk trafił w miejsce które chcemy, ale musimy też celować z większym wyprzedzeniem do zwierzęcia które znajduję się w ruchu.


[center]Różnica pomiędzy bronią magazynkową ,a jednostrzałową [/center]
Kolejną różnicą w broniach palnych jest to, że niektóre posiadają magazynek ,a inne nie. Zauważyłem ,że bronie jednostrzałowe są znacząco mocniejsze od broni o podobnym kalibrze, a nawet używające tej samej amunicji, posiadających magazynek. Bronie jednostrzałowe po oddaniu każdego strzału wymagają od nas załadowania nowego pocisku, a co się za tym wiąże oderwana oka od celownika.
To niestety zabiera nam czas na szybkie oddanie drugiego strzału, ale rekompensują nam to dużą mocą. Zgoła bonie posiadające magazynek nie wymagają od nas odrywania oka od broni, co za tym idzie możemy skutecznie i bardzo szybko oddać kolejny strzał w to zwierzę, lub też strzelić do innego celu.

[center]Amunicja[/center]

[center]
Obrazek
[/center]
Amunicja do broni palnej ma różne rodzaje ze względu na  różny kaliber, kształt, płaszcz pocisku. Opiszę jak to wygląda na przykładzie broni śrutowej, w innych broniach ogólnie nie mamy możliwości zastosowania kilku typów amunicji do jednej broni, choć zdarzają się wyjątki, np. muszkiet Inline Kal.50 do którego możemy załadować 2 typy pocisków. W zależności jaką amunicję załadujemy, będziemy mogli strzelać do innych gatunków zwierząt. W broni śrutowej, śrutem możemy strzelać do wszelkiego rodzaju ptactwa, królików, zajęcy oraz lisów. Z loftki do zwierzyny średniej, a z breneki do zwierzyny dużej z wyjątkiem bizonów.

Dokładne opisy broni oraz porównywana ich do odpowiedników pojawią się w przyszłości.

PS. Wspomniałem ,że gracze bez członkostwa zapewne użyją sztucera .243, zapomniałem ,że są oni również posiadaczami jednolufki. 
Jednolufka umożliwia polowanie na każdy gatunek zwierząt z wyjątkiem bizonów, gdyż jest to broń śrutowa i tak jak pisałem wyżej możemy dobrać amunicję w zależności do czego będziemy strzelać. Poważną wadą jednolufki jest brak jakiegokolwiek celownika optycznego, jesteśmy zmuszeni strzelać z otwartych przyrządów celowniczych, co dyskwalifikuję ta broń jako narzędzie do precyzyjnego strzelania, nie mówiąc już o bawieniu się  snipera...  

Na dziś to koniec, pisanie jest niestety czasochłonne ,a ja mam ograniczony na to czas przez codzienne obowiązki, kolejnym razem krótko opisze broń cięciwową.

Darz Bór.


Autor: Tusjan
Korekta: Cobra
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2016, 12:32 przez Tusjan, łącznie zmieniany 3 razy.



"Nadzieja jest matką głupich i swoich dzieci nie lubi..."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Re: Od zera do Zwierzkillera

5
HEJka,
Dziś powiem krótko o broni cięciwowej oraz kilku innych "zabawkach" służących do cichego upolowania zwierzyny. Moim zdaniem każdy powinien zaopatrzyć się w broń tego typu, pozwala oderwać się od rutyny, oraz upolować większą ilość zwierzyny w krótszym czasie, niż broń palna. Czemu tak się dzieję?

[center]Broń cięciwowa[/center]
[left]
Obrazek
  
Obrazek
[/left]
Gdy oddajemy strzał z broni palnej powstaje ogromny hałas, na skutek rozprężenia w bardzo krótkim czasie gazów prochowych będących pod ogromnym ciśnieniem, do tego dochodzi również częstotliwość tych dźwięków która sprawa ,że strzały są słyszalne z odległości kilkuset metrów. 
Skoro już mniej więcej wiemy jak działa broń palna, to pomyślmy jak działa broń cięciwowa? W tej broni "pociski" wystrzeliwujemy za pomocą cięciwy, która jest wykonana z tworzywa sztucznego, kiedyś wykonywano ją z włókien roślinnych, ze ścięgien, włosia końskiego lub jelit zwierzęcych. Cięciwa jest napinana za pomocą naszych mięśni lub różnego rodzaju mechanizmów, gdy ją puszczamy, zwalniamy, jej energia wprowadza pocisk w ruch. Nic tu nie wybucha, czyli w odróżnieniu od broni palnej jesteśmy tak cisi jak ninja :P

[center]Łuki i kusze[/center]
Używać łuku lub kuszy musimy pamiętać, że opad pocisków jest naprawdę spory, do tego dochodzi jeszcze jeden ważny czynnik którym jest wiatr, on tez ma duży wpływ na celność naszych strzał bądź bełtów. Spokojnie nie jest to takie trudne jak może wydawać się nie pierwszy rzut oka.

[center]Zasięg [/center]

Kolejnym ograniczeniem jest stosunkowo niewielki zasięg tych broni, najczęściej posiadają kilka pinów, czyli punktów na celowniku które mówią nam, jaką poprawkę na wysokości powinniśmy przyjąć by oddać celny strzał. Piny są zaznaczane kolejno: 20m, 40m, 60m. Musimy wiedzieć że niektóre z tych broni posiadają 3 (tak jak wymieniłem), 1 lub wcale nie posiadają celownika (łuk refleksyjny). 
Nikt nie mówił ,że strzelanie na cicho to tania zabawa. 

Aby skutecznie to robić musimy zaopatrzyć się w lornetkę z dalmierzem, lub sam dalmierz.Powinniśmy posiadać również eliminator zapachów, gdyż musimy podejść jak najbliżej celu, by zadać jeden celny strzał. Przydatne okażą się również wabiki dzięki którym zwierzę przyjdzie w naszym kierunku, gdy tylko usłyszy lub poczuję wabik - o wabikach w przyszłości...

Niestety z łuku nie możemy strzelać z pozycji leżącej, a kusza posiada długi czas przeładowania.
Warto podkreślić ,że są to jedyne bronie które umożliwiają nam strzelanie do każdego napotkanego zwierzęcia w grze.

[center]Inne dostępne bronie nie generujące hałasu[/center]


[left]
Obrazek
[/left]
[left]
Obrazek
[/left]
Ale, ale... kto powiedział że strzelać na cicho można tylko z broni cięciwowej... Do dyspozycji mamy również karabin Samopowtarzalny .22 "Plinkington",oraz wiatrówkę .22, 
(Przyznaję ,że nie wiem na jakiej zasadzie działa Plinkington, ale wiem ze wirówki używają w celu miotania pocisków sprzężonego powietrza.) Te bronie umożliwią nam strzelanie do drobnej zwierzyny oraz ptactwa, lecz niestety z wiatrówki .22 nie będziemy mogli strzelać do bernikli Kanadyjskiej ,oraz indyka.

Podsumowując uważam ,że każdy myśliwy powinien posiadać w swoim ekwipunku jakąś broń cięciwową.
Używanie ich nie należy do najprostszych, ale posiada pewną ogromną zaletę - praktycznie nie płoszymy zwierzyny strzałem, co umożliwia nam "wybicie" całej grupy dzików, jednego po drugim bez zwracania na siebie ich uwagi :) Czasem bywa tak że śledzimy jakiś piękny okaz, naszą drogę przecina również duże zwierzę ,ale nie tak piękne jak nasz pierwotny cel.
Posiadając jedynie broń palną stoimy przed dylematem, lub będzie nam szkoda ,że któregoś z nich nie upolowaliśmy. Mając łuk lub kuszę pod ręką, problem znika i jednego likwidujemy na cicho ,a to co zrobimy z drugim zależy od naszego humoru.

Na dziś tyle, niedługo napiszę coś nowego :)

Darz Bór.


Autor: Tusjan
Korekta: Cobra
Ostatnio zmieniony 13 lip 2016, 20:26 przez Tusjan, łącznie zmieniany 1 raz.



"Nadzieja jest matką głupich i swoich dzieci nie lubi..."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Re: [PORADNIK] Od zera do Zwierzkillera

6
HEJka, 
Gdy wiemy już który rezerwat wybierzemy, gdy dobierzemy ekwipunek pora by wyruszyć na polowanie, tylko jak się w tym wszystkim odnaleźć... ?

[center] Tropy [/center]

Gdy wyruszymy z leśniczówki, zapewne po chwili ujrzymy trop jakiegoś zwierzęcia. Trop czyli odcisk nóg pozostawiony przez zwierzaka. W grze do ich identyfikacji posłuży nam urządzenie zwane HunterMate - do czego ono może służyć jeszcze, dowiecie się niedługo. HunterMate jest wielkim ułatwieniem, ale nie zmienia to faktu że trzeba umieć nim się posługiwać. Dziś powiem o tropach zwierząt, do przykładów będę używał tropów jelenia wirginijskiego. 

Gdy ujrzymy trop (obrazek poniżej) , należy do niego podejść (trzymając w ręku HunterMate, domyślnie klawisz "Tab")  i kliknąć na niego lewym przyciskiem myszy, uzyskamy szczegółowe informacje o gatunku zwierzyny, później (wraz z większym poziomem umiejętności tropienia) będziemy po samych tropach w stanie określić, płeć, czas od pozostawienia śladu, wagę i stan zdrowia (po postrzeleniu zwierzyny).
Obrazek



 Powiem od razu że kolejny trop tego samego zwierzęcia będzie wyświetlany tak jak na obrazku poniżej, ta informacja ułatwi nam odnalezienie tropów naszego, celu wśród tropów innych mieszkańców lasu. 
Obrazek


Wiemy jak one wyglądają, gdy jesteśmy z dala od nich, teraz pokażę jak wygląda to w naszym HunterMate. Warto wspomnieć że urządzenie to posiada również 3 czerwone kropki, (zdjęcie poniżej) które pokazują nam ze podnieśliśmy pierwszy ślad danego tropu, drugi i trzeci.
Obrazek



Na ekranie urządzenia wyświetlą się również informację co zwierze robiło gdy tu było, jadło, spało, wędrowało, uciekało (było spłoszone) itp. 

W grze możemy trafić na ślady łap, kału, oraz na dźwięki wydawane przez zwierzę.
Ale po kolei, najpierw pokażę ślady łap (zdjęcie poniżej) 
Obrazek
 

Teraz zobaczymy jak w grze wygląda kał. 
Obrazek


Ok, teraz zademonstruje jak wygląda ekran HunterMate gdy jakieś zwierzę odezwie się w naszej okolicy 
Obrazek


Tak jak widzimy na zdjęciu, pokazała się łapka, gdy ją dostrzeżemy klikamy lewy przycisk myszy, powinno wyświetlić się nam jakie jest to zwierzę i skąd pochodzi dźwięk. Na zdjęciu tego nie widać, ale obszar w którym znajduję się zwierze będzie zaznaczony okręgami na minimapce. 
[left]My na mapie jesteśmy oznaczeni czarną strzałką, a szlak którym podąża zwierzyna to te 2 czarne linie rozchodzące się od nas. (szlak ten będzie widoczny dopiero gdy "podniesiemy trop")[/left]

[left]Czasem na mapie zostanie wyświetlony okrąg, będzie on zaznaczony linią ciągłą lub przerywaną. Oznacza on że zwierzę znajduję się w jego obrębie, lub przed chwilą się z nim znajdowało (jeśli okrąg jest zaznaczony linią przerywaną) [/left]


[left]Pokażę wam teraz jak wyglądają tropy, pozostawione przez postrzeloną zwierzynę. Zdjęcia umieszczę kolejno:[/left]

[left] zwierzę które postrzeliliśmy na płuca/serce, ciało, jelita.[/left]

[left]
Obrazek
[/left]

[left]Na zdjęciu powyżej widzimy trop pozostawiony przez zwierze które dostało na płuca/serce. Jak widzimy krew jest jasna i jest jej naprawdę sporo. Gdy zauważymy właśnie taki podpis przy tropie, znaczy to że zwierzyna dostała na płuco. (prawdopodobnie jedno, jakby dostało na 2 niemal na 100% zostało by w miejscu, martwe, tak samo z sercem, strzał w serce powali je i zwierzyna "padnie w ogniu" czyli zostanie powalona jednym strzałem.) Gdy strzał trafi na płuco to nasz cel nie ma przed sobą długiego życia, przebiegnie kilka, maksymalnie kilkadziesiąt metrów po czym padnie. [/left]


[left]
Obrazek
[/left]

[left]To zdjęcie przedstawia "farbę", jest to określenie krwi zwierzęcia, używane przez graczy jak i myśliwych. Jak widzimy krew jest jasna, lecz jest jej zdecydowanie mniej niż po strzale na płuco. Ten trop może oznaczać zarówno to że zwierz padnie po kilkunastu metrach, jak i że wcale nie wybiera się na tamten świat. Kultura polowania wymaga żebyśmy podążali za postrzelonym zwierzakiem i go "dobili" [/left]


[left]
Obrazek

   
[/left]

[left]To zdjęcie przedstawia krew pochodzącą z jelit. Ma ona wyraźnie ciemniejszy kolor. Gdy zwierze pozostawia takie tropy, to jeszcze troszkę pożyje, lecz nie będą to najszczęśliwsze chwile w jego życiu, gdyż padnie on za kilkanaście, kilkaset metrów. [/left]


Niedługo opiszę jak skutecznie strzelać to zwierzyny. 

Na dziś kończę. 


Darz Bór


Autor: Tusjan
Korekta: Cobra



"Nadzieja jest matką głupich i swoich dzieci nie lubi..."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Re: [PORADNIK] Od zera do Zwierzkillera

7
HEJka,

Dziś poruszę temat wabików, tych dźwiękowych, chciałem napisać o wszystkich w jednym poście ale to nie jest takie proste, zacznę wiec na początek od dźwiękowych.

W The Hunter wabiki to rzecz która znacząco jest w stanie ułatwić nam życie, dzięki nim nie będziemy musieli skradać się do zwierzyny którą zobaczymy, będziemy mogli w pełni wykorzystać ambony, zwyżki, oraz ukształtowanie terenu. Co prawda na zakup wabików dźwiękowych musimy przeznaczyć em$, a te trzeba kupić za realne pieniądze. Warto zaznaczyć że wabiki, o których teraz będę mówił, czyli dźwiękowe, nie są drogie i do tego się nie ulegają zużyciu, dzięki czemu, wystarczy nam jeden na całe życie.
 
[center]Wabiki dźwiękowe [/center]

Wabiki te mają za zadanie zwabić zwierzynę dźwiękiem który wydają, może być to dźwięk innego osobnika wabionego gatunku bądź potencjalnej ofiary. W grze wabików tego rodzaju jest 19, niektóre sprawią że zwierzęta będą się do nas kierować, inne sprowokują zwierze jedynie do odpowiedzi, a jeszcze inne sprawią ze odezwie się ono i zacznie podążać w naszą stronę.

Jak ich używać? Powiem szczerze ,że spotkałem różne opinie na ten temat, i chciałbym Was prosić żebyście mi w wiadomościach prywatnych, opisali mi jak wy używacie tego rodzaju wabików, informacje otrzymane od Was (o ile będą przydatne) zostaną dodane do tego postu.

Niektórzy chodzą z wabikiem po lesie i "dmuchają" w niego z nadzieją ,że zwierze się odezwie (oczywiście jest to możliwe tylko przy użyciu wabika prowokującego odpowiedź, zaraz je wymienię). Inni używają go od razu gdy tylko usłyszą zwierze w okolicy i podążają w jego stronę, robiąc tak należy pamiętać że w ten sposób bardzo ale to bardzo łatwo spłoszyć cel, zwierze będzie podążać w naszą stronę i oczywiście gdy będziemy w ruchu  nie będzie miało ono większych problemów by nas wypatrzyć, a gdy to zrobi to "po zawodach"  Z doświadczenia, swojego jak i kolegów, wiem że zwierze dojrzy nas prawdopodobnie wcześniej niż my je, szczególnie w gęstym, lesie. Wabika używać możemy także dopiero gdy widzimy już zwierzynę, lub gdy zajmujemy dogodną pozycję do oddania strzału i bez poruszania się będziemy czekać aż nasz cel "wejdzie nam pod celownik". Czasem niektórzy do nawoływania, w zależności od odległości jaka dzieli ich od celu używają różnych sygnałów (chodzi o długość dźwięku który wydajemy, jak wiemy możemy wydawać dźwięki różnej długości, zależnie od tego jak długo przytrzymamy prawy przycisk myszy) długich gdy jest daleko, wraz z zmniejszaniem się odległości wydają dźwięki coraz krótsze. "Zależy to jeszcze od gatunku zwierzęcia. Np, Elk, Łoś, Jeleń szlachetny- długi sygnał. Jelenie biało i czarnoogoniaste, sitkajskie - im dalej, tym dłuższy sygnał. W miarę, jak się zbliżają, odpowiadam krótszym sygnałem". Wielu graczy, używa takich odgłosów jakie wydaje zwierzę, po prostu starają się je naśladować, tej metody używam ja, a także gracz zanany pod pseudonimem "Terka". Zacytowany fragment to także słowa Terki.

Napisałem kilka przykładów używania ich, doskonale wiem że ilu graczy tyle sposobów na wabienie zwierzyny. Ciężko znaleźć ten jeden idealny sposób, który mógłbym napisać i zagwarantować najwyższą skuteczność, dlatego wymieniłem ich kilka, i jak można zauważać każdy z nich, mniej lub bardziej, jest skuteczny. Musimy pamiętać ze najważniejsze w tym jest to by to co robimy przynosiło efekty.

Teraz długość dźwięku wabika nie gra już większej roli (kiedyś było inaczej) i gdy tylko zwierze go usłyszy zacznie podążać w naszym kierunku (niestety nie zawszę tak się dzieję). Mimo tego zalecam używanie sygnałów dźwiękowych o różnej długości. Nie wiadomo czemu, czasem zwierzę nie reaguje pewne długości nawoływań a na inne momentalnie staję i zaczyna zmieniać kierunek swojego marszu, w stronę dźwięku który słyszy.

Również przebywając w ambonie, innym urządzeniu typu zwyżka, trójnóg, lub wykorzystując teren, dzięki użyciu wabika sprawimy że zwierze do nas podejdzie,  w ten sposób zaoszczędzimy naprawdę kupę czasu, bez wabików oczekiwanie na okazję do strzału z pewnością znacznie się wydłuży.

Zasięg wabików oceniany jest na +/- 200m. Pewnie jest natomiast to że jeśli słyszymy głos zwierzaka, to i on usłyszy nas.

Jak już wspomniałem, wabików dźwiękowych mamy w sumie 19, na odgłos 17 z nich zwierzęta będą poruszać się w stronę źródła dźwięku, wyjątkami jest wabik lokalizacyjny indyki, oraz wabik na bażanty. O ile dobrze ze na indyki istnieje wabik który je skieruje w naszą stronę, to niestety na bażanty sztuczki tego typu nie działają ;)  5 z pośród tych 19 wabików może sprowokować odpowiedź, a 3 wywołują oba te zachowania. Posiadając wszystkie wabiki dźwiękowe, możemy nimi skutecznie zwabić 21 gatunków zwierząt.

[center]polowanie na kaczki i bernikle wymaga używania dwóch rodzajów wabików[/center]

Niektóre gatunki ptaków wymagają używania 2 wabików, o małym i dużym zasięgu. Te pierwsze (o krótkim zasięgu)  działają tylko na ptactwo (Wyjątkiem są Indyki) wcześniej wybite z klucza i podchodzące do lądowania, oraz na te znajdujące się w wodzie, by podpłynęły w naszym kierunku. Te drugie (dalekosiężne) z kolei, mają na celu właśnie wybić z klucza poszczególne ptaki i sprawić że zaczną podchodzić do lądowania. Niestety wabik dalekosiężny przynosi efekty tylko w pobliżu ustawionych bałwanków. By skutecznie móc polować na te zwierzęta trzeba naprawdę sprawnie posługiwać się tymi wabikami.


Wabik na jelenie "beczek" -  na jego dźwięk zwierzęta takie jak:  Mulak, Jeleń Wirginijski, Jeleń Czarnoogoniasy, oraz Jeleń Sitkajski zaczną kierować sie w naszą stronę. Niestety zwierzę słuchać odgłos tego wabika nie będzie skore do odpowiedzi. Długość utrzymywania się efektu wabienia to około 11 wirtualnych minut. Dodam że ten wabik posiadamy od samego początku, dostaliśmy do wszyscy za darmo :)

[center]dostępne wabiki dźwiękowe[/center]

[ul][li]Wabik na jelenie "chrząkacz" - Praktycznie jest to to samo co "beczek", z tą różnicą że wydaję inny dźwięk i iniaczej wygląda.[/li][/ul]
 
Obrazek
[ul][li]Wabik na wapiti "trębacz" - Skutecznie wabi wszystkich przedstawicieli wapiti z okolicy, ba nawet jest na tyle realistyczny że zwierzęta próbują z nim porozmawiać  ;) Czas oddziaływania wabika to 4 wirtualne minuty.[/li][/ul]
Obrazek
[ul][li]Wabik na łosie- dźwięk tego wabika skusi nawet największego samca łosia, jak i najbardziej niedostępną samice, istnieje duże prawdopodobieństwo że łosie wdadzą się z nami w rozmowę gdy będziemy go używać. Efekt utrzymuję się tylko 2 wirtualne minuty.[/li][/ul]
Obrazek
[ul][li]Kołatka na renifery- ten wabik jest dosyć ciekawy, wabi on jedyne byki reniferów, gdyż dźwięk wydawany przez niego łudząco przypomina odgłos uderzania o siebie poroży walczących samców. Czas działania jest średni. [/li][/ul]
Obrazek
[ul][li]Wabik na dziki- Wabi do siebie dzikie świnie oraz dziki. Efekt utrzymuję się długo.[/li][/ul]
 
Obrazek
[ul][li]Wabik na kojoty kniazienie zająca- Na ten dźwięk zbiegną się wszystkie kojoty, lisy i lisy polarne z okolicy, lecz pamiętajmy że będą kompletnie cicho, w końcu nie idą się przywitać z tym zającem którego słyszą ;) Czas działania jest długi. [/li][/ul]
Obrazek
[ul][li]Wabik na jelenie szlachetne- Jest wykonany on z rogu, prowokuje do odzewu a także przyciąga w swoją stronę.  W tym przypadku efekt również utrzymuje się długo[/li][/ul]
.  
Obrazek
[ul][li]Wabik na sarny- przyciąga do siebie kozły jak i samice, kozły na jego dźwięk będą kłusować w naszą stronę. Czas przyciągania do siebie zwierząt to 11 wirtualnych minut.[/li][/ul]
Obrazek
[ul][li]Wabik na bażanty- ten o to wabik nic nie wabi, jedynie sprawia że bażanty w okolicy zaczną się odzywać. [/li][/ul]
Obrazek
[ul][li]Wabiki na indyki- Jeden z nich to pocierany wabik o bardzo realistycznym dźwięku który ściągnie w twe ręce wszystkie indyki z okolicy. Drugi wabik z kolei sprawi że zlokalizujemy drób się odezwie .[/li][/ul]
Obrazek
  
Obrazek
[ul][li]Wabiki na ptactwo opisywałem już wyżej. Z wyjątkiem "skrzydła" na Bernikle lecz używamy go praktycznie identycznie jak wabika dalekosiężnego. [/li][/ul]
Obrazek
Dzięki wabikom, możemy sprawić że zwierze podejdzie na dystans dosłownie kilku metrów, pozostając bez ruchu i posiadając odpowiednie ubrania. Bez nich polowanie z broni cięciwowej byłoby naprawdę ciężkie, gdyż jak już wiemy na ona dość mocno ograniczony zasięg.






W przyszłym tygodniu opisze wabiki zapachowe. 

Darz Bór. 


Autor:  Tusjan
Korekta: Cobra



"Nadzieja jest matką głupich i swoich dzieci nie lubi..."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Re: [PORADNIK] Od zera do Zwierzkillera

8
HEJka,
Miałem dodać wpis w poprzednim tygodniu... Niestety nie mogłem tego zrobić gdyż byłem z narzeczoną na wakacjach... Wiece jak to jest ;) 

[center]wabiki zapachowe [/center]

[center]
Obrazek
[/center]
Do rzeczy, dziś poruszę temat wabików zapachowych. Czym są wabiki zapachowe... To nic innego jak uryna, jest to nic innego jak mocz zwierzęcia które będziemy wabić.
W grze wabików tego rodzaju mamy 9, warto wspomnieć że możemy kupić je za gm$, czyli walutę którą zdobywamy wykonując misje. O misjach powiem w przyszłości.
Są one alternatywą dla graczy którzy nie chcą przeznaczać swoich ciężko zarobionych pieniędzy na wabiki dźwiękowe. Musimy wiedzieć że na urynę przyciągniemy tylko: Jelenie Sitkajskie, Jelenie Szlachetne, Łosie, Sarny, Dziki i Dzikie świnie, Jelenie Czarnoogoniaste, Wapiti, Mulaki, oraz Jelenie Wirginijskie. Jak możemy zauważyć na ptactwo, króliki, zające, lisy, kojoty, i misie nic tu nie ma, wiec jeśli chcemy skutecznie polować na te gatunki i tak powinniśmy posiadać inne wabiki. 
Jak wiemy spray ma za zadanie sprawić że zwierzę będzie kierować się w naszą stronę, a dokładniej w miejsce z którego dobiega zapach moczu. Wabiki te działają na dystansie +/- 150m lub jak ktoś woli 500ft. Wiele osób uważa że wiatr ma znaczenie podczas używania tego rodzaju przynęt, otóż nic bardziej mylnego, wiatr nie ma najmniejszego znaczenie w przypadku używania tych wabików, ich działanie obejmuję jak już wcześniej wspomniałem obszar 150m wokół naszej osoby. Tak samo jak nie ma znaczenie to czy "pryśniemy" w powietrze, wodę, czy też na jakiś przedmiot. Spray niestety się kończy, jedna butelka wystarcza na 50 "pryśnięć" czyli użyć. Może się wydawać ze psikając 2 czy 3 razy po sobie zwiększymy swoje szanse, niestety tak się nie stanie, użycie sprayu raz czy 5 razy przyniesie taki sam efekt. Efekt wabika utrzymuję się 20 wirtualnych minut. Używając tej przynęty powinniśmy zająć dogodną pozycję na jakimś wzniesieniu, ambonie, zwyżce, lub innym miejscu tego typu. powinniśmy także uzbroić się w cierpliwość oraz uważnie obserwować i nasłuchiwać nasze otoczenie, gdyż zwierzę nie będzie wydawać dźwięków kierując się w naszą stronę. (dla ścisłości, wabik nie prowokuje do odpowiedzi, zwierze może wydać dźwięk samo z siebie, nie będzie on spowodowany użyciem wabika.) Na koniec dodam ze wabiki przyciągają samce jak i samice. 

Na dziś koniec, przyszły wpis dotyczyć będzie podajników oraz beczki na niedźwiedzie. 

Darz Bór. 


Autor: Tusjan
Korekta: Cobra
Ostatnio zmieniony 01 sie 2016, 21:48 przez Tusjan, łącznie zmieniany 5 razy.



"Nadzieja jest matką głupich i swoich dzieci nie lubi..."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Re: [PORADNIK] Od zera do Zwierzkillera

9
HEJka,

[center]bałwanki , podajniki i beczki[/center]

Najpierw powiem dlaczego w pierwszej kolejności piszę na temat tych przedmiotów, a nie o bałwankach. Po pierwsze, one jak i bałwanki są "wabikami" stacjonarnymi, czyli umieszczamy je w pewnym miejscu i czekamy aż zwierzęta się nimi zainteresują. Po drugie, w sklepie przynęty są nad bałwankami, a przynęt używamy właśnie to podajnika oraz beczki :) Jest jeszcze jeden powód, a mianowicie, większa ilość graczy posiada właśnie te karmiki niż wabiki na ptactwo. Dzieje się tak głównie dlatego iż na zakup karmników potrzeba mniej em$, niż na zakup liczby bałwanków która umożliwi nam skuteczne polowanie na ptactwo. Kolejnym powodem jest też fakt że wirtualni myśliwi wolą polować na misie i dziki, ptactwo zazwyczaj schodzi na drugi tor, zdarzają się wyjątki:) Ale jak sami wiemy, duża zwierzyna to duża zwierzyna, a w dodatku kto nie chciałby ustrzelić wielkiego misia, lub pokaźnego odyńca  ;)

[center]koszt zakupu i utrzymania beczek i podajników[/center]

[center]
Obrazek
 
Obrazek
[/center]

Powiem teraz o obsłudze urządzeń, którym poświęcony jest ten wpis. Zacznijmy od ich ceny, cena nie jest zbytnio wygórowana, a wręcz przeciwnie, jest bardziej niż przystępna. Podajnik kosztuje 330em$ zaś beczka jedynie 220em$, dodatkowo często obejmują je promocje, a wtedy to już w ogóle cena czyni cuda;) Jednak by nie było zbyt słodko, musimy pamiętać o systematycznym uzupełnianiu ich przynętą. Przynęta również wiąże się z pewnymi wydatkami, w obu przypadkach (na niedźwiedzie oraz świniowate) cena jest identyczna, 30em$ lub 479gm$, w tej cenie dostaniemy 50 dawek produktu. Jak wcześniej wspominałem, gm$ to żaden problem, wystarczy robić misje. Teraz rodzi się kolejne pytanie... czy 50 dawek przynęty to dużo? W podajniku mieści się właśnie 50 dawek, przy dobrej lokalizacji urządzenia, będzie znikać 10 dawek przynęty w ciągu 24 zegarowych godzin. Żywność będzie ubywać bez znaczenia czy będziemy grać czy nie, a gdy się skończy, atrakcyjność zacznie spadać.  Musimy mieć na uwadze, że powinna ona znajdować się w podajniku czy beczce bez przeryw, by atrakcyjność ich rosła, a później utrzymywała się na maksymalnym możliwym poziomie. Wiec pójdzie jej... no powiedzmy wprost, dosyć sporo.


[center]uzupełnianie podajników/beczek[/center]

                                                                                                              
Obrazek
               
Obrazek
Bez jedzenia karmiki nie będą przyciągać zwierząt. W nowo postawionym urządzeniu wskaźnik atrakcyjności będzie wynosił 0. Aby popularność była wysoka trzeba spełni kilka wymagań: Postawić pojemnik w obszarze w którym populacja zwierząt jest wysoka. (Jak wiemy, w różnych rejonach rezerwatów możemy natknąć się na różne zwierzęta, podajnik lub beczkę, powinniśmy ustawić w miejscu w którym występowanie gatunku który nas interesuje jest najwyższe.) Gdy na terenie na którym zamierzamy ustawić urządzenie, występowanie tych zwierząt będzie wysokie, atrakcyjność będzie wzrastała szybciej. Musimy pamiętać że im większa atrakcyjność tym większy obszar oddziaływania, wiec wraz z nią będzie rosła liczba zwierząt w jego okolicy. Kolejną ważną kwestią jest to że im więcej jest przynęty w karmniku tym jest on bardziej atrakcyjny, wraz z jej ubywaniem moc oddziaływania spada, gdy osiągnie 0 atrakcyjność zacznie również powoli opadać, wiec musimy pamiętać o systematycznym jej uzupełnianiu. Atrakcyjność w ciągu dna wzrasta o 15% pod warunkiem że urządzenie stoi w odpowiednim miejscu (miejsce gdzie możemy osiągnąć 100%). Atrakcyjność możemy sprawdzić na mapie przed rozpoczęciem polowania. Atrakcyjność po ustawianiu podajnika wartość maksymalną osiągnie po około tygodniu. 
 


[center]oddawanie strzałów obok napełnionych podajników [/center]

Warto wspomnieć o pewnej ważnej kwestii, w trybie multiplayer właściciel serwera na którym ustawiony jest podajnik bądź beczka nie powinien strzelać do zwierzyny, tak dobrze widzicie, właściciel nie powinien oddawać strzału do zwierząt na które działa przynęta, strzelanie do takiego zwierzaka skutkuje karą, karą jest spadek atrakcyjności o 75%. Atrakcyjność po takim zdarzeniu wzrasta w tempie 35% na dzień. Zatem wychodzi na to że my ustawiamy urządzenia by nasi koledzy mogli strzelać do misiów lub świniowatych w okolicach podajnika bądź beczki, a my powinniśmy chodzić do nich by robić to samo. Strzelanie do gatunków zwierząt na które przynęta nie działa nie niesie żadnych konsekwencji, bez znaczenia w jakiej odległości od karmnika się znajdują. Wiec jeśli w okolicy beczki znajduje się niedźwiedź oraz jeleń, strzał do jelenia nie spowoduje spadku atrakcyjności, do niedźwiedzia natomiast tak.     

Istnieje minimalna odległość pomiędzy którą mogą znajdować się 2 podajniki/beczki, wynosi ona 500m, a podajnik/beczka może znajdować się nie bliżej leśniczówki, namiotu, lub kempingu, niż 400m 

Gdy podajnik ma 10pkt atrakcyjności, oddziałuje na zwierzęta w promieniu 150m, a na poziomie 100pkt atrakcyjności promień ten wynosi 250m.

Mam nadzieje ze napisałem wystarczająco dużo w tym temacie, w kolejnym poście opiszę bałwani, a po skończeniu z wabikami, zajmiemy się garderobą :)


Darz Bór.


Autor: Tusjan
Korekta: Cobra



"Nadzieja jest matką głupich i swoich dzieci nie lubi..."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ODPOWIEDZ

Wróć do „Poradniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości