Witam , zastanawialem sie nad nasza gra jakby mogla wygladac gdyby zwierzeta ktore przechodzac po krzaczorach wprawialy je w ruch . Napewno dodalo by to realizmu , a i rozgrywka milsza by byla , takie mam wrazenie . Takie rozwiazania sa wprowadzane juz w innych grach , niewiem czy moge podac nazwe , jak cos to prosze nazwe usunac " The Forest . wyglada to swietnie
ps przepraszam za brak polskich znakow
Re: Dynamiczna roslinnosc
2W The Forest roślinność się nie rusza w momencie przechodzenia. Tylko w momencie interakcji i jest to zapisana animacja.
Wykrywanie kolizji roślin ze zwierzętami wymagałoby bardzo dużej ilości zasobów i poważnie odbiłoby się na płynności gry.
Poza tym, zwykle obserwuje się zwierzynę z odległości kilkudziesięciu metrów. Nie wiele byś zobaczył, za to bardzo mocno obciążył sprzęt.
Wykrywanie kolizji roślin ze zwierzętami wymagałoby bardzo dużej ilości zasobów i poważnie odbiłoby się na płynności gry.
Poza tym, zwykle obserwuje się zwierzynę z odległości kilkudziesięciu metrów. Nie wiele byś zobaczył, za to bardzo mocno obciążył sprzęt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Dynamiczna roslinnosc
3Nie do konca sie zgodze , bo mysle ze sadzisz ze strzelam z broni na glosno no niestety nie . Podoba mi sie polowanie z łuku wiec odleglosci sa krotsze , Co do obciazenia to pewnie musieli by to dopracowac z optymalizacja aby to plynnie chodzilo . mysle ze na " Nie" beda osoby ktore wlasnie zmniejszaja grafike by ulatwic sobie gre lub tez Ci co maja slabsze przety , W opcjach powinna byc opcja wlaczenia lub wylaczenia i wszyscy byli by zadowoleni
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Dynamiczna roslinnosc
4Nie bardzo się chyba orientujesz o co prosisz. To już są obliczenia fizyczne. Bardzo skomplikowane i do tego liczne nie tylko w całym świecie gry, ale w najbliższym otoczeniu. Obliczenia takie trzeba liczyć praktycznie przez cały czas. Nieustannie sprawdzać zachodzenie interakcji i stopnia oddziaływania. Wszystkie rośliny musiałbyś zmienić w obiekty 3D i ustawić dla nich wykrywanie kolizji, stopień odkształcenia, inne dźwięki w zależności od skali oddziaływania.
Już dla około setki wątków, takie obliczenia zżerają prawie całą moc obliczeniową. Są tytuły oparte o takie rozwiązania i niestety widać na nich jak ilość obliczeń wpływa na komputer.
W takim środowisku jak lasy w The Hunter, komputery by po prostu padły. Masz co prawda ograniczoną współpracę z roślinnością - gdy się skradasz, trawa przy tobie się "kładzie". Ale to jest zrobione trochę inaczej i dużo prościej.
Natomiast oddziaływanie zwierzyny czy postaci na krzaki, to inna bajka.
Można co prawda zrobić to prosto, na zasadzie "jeleń dotkną krzaka, odtwórz animację - rusz krzakiem", ale będzie to nienaturalne, mylące i denerwujące.
Będziesz się skarżył, że jeleń stanął tuż przy krzaku i go nie dotknął, a ten się zaczął ruszać. Świnka przebiegnie lasem a pół lasu zacznie się kiwać.
Na pewno taka opcja byłaby fajna, ale nie jest to do zrealizowania w sposób łatwy, przy dzisiejszym parku maszynowym przeciętnego użytkownika PC.
Pamiętaj, że gra musi chodzić nie tylko na twoim sprzęcie, ale na tysiącach innych konfiguracji.
Już dla około setki wątków, takie obliczenia zżerają prawie całą moc obliczeniową. Są tytuły oparte o takie rozwiązania i niestety widać na nich jak ilość obliczeń wpływa na komputer.
W takim środowisku jak lasy w The Hunter, komputery by po prostu padły. Masz co prawda ograniczoną współpracę z roślinnością - gdy się skradasz, trawa przy tobie się "kładzie". Ale to jest zrobione trochę inaczej i dużo prościej.
Natomiast oddziaływanie zwierzyny czy postaci na krzaki, to inna bajka.
Można co prawda zrobić to prosto, na zasadzie "jeleń dotkną krzaka, odtwórz animację - rusz krzakiem", ale będzie to nienaturalne, mylące i denerwujące.
Będziesz się skarżył, że jeleń stanął tuż przy krzaku i go nie dotknął, a ten się zaczął ruszać. Świnka przebiegnie lasem a pół lasu zacznie się kiwać.
Na pewno taka opcja byłaby fajna, ale nie jest to do zrealizowania w sposób łatwy, przy dzisiejszym parku maszynowym przeciętnego użytkownika PC.
Pamiętaj, że gra musi chodzić nie tylko na twoim sprzęcie, ale na tysiącach innych konfiguracji.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |